Me Helsingin Kahvipaahtimolla välitämme sinun tietosuojastasi. Oikeasti. Tämän nettisivun ja verkkokaupan ylläpitämiseksi me keräämme sinusta joitain tietoja. Tämä tuo meille muutamia velvollisuuksia. Tästä selosteesta voit lukea, mihin tarkoitukseen tietoja kerätään ja miten ne säilytetään. Jos sinulla tulee mieleen kysymyksiä, niin ota meihin yhteyttä osoitteessa info@helsinginkahvipaahtimo.fi.
Evästeet eli keksit eli cookiekset
Kyllä, mekin käytämme evästeitä seurataksemme, miten kävijät toimivat verkkosivuillamme. Sillä tavalla saamme selville, mistä kävijät tulevat, mitä he katselevat ja minne he menevät. Kaikki tämä tietenkin siksi, etä osaisimme paremmin myydä sinulle tuotteitamme ja palveluitamme.
Tällä sivulla käytetään Google Analyticsiä, joka on kävijäseurantaan tarkoitettu Googlen tarjoama palvelu. Kaikki tieto kerätään anonyymisti ja hävitetään 12 kuukauden kuluessa käynnistä. Kerättyä tietoa ei jaeta eteenpäin. Lisää tietoa Google Analyticsin toiminnasta voi lukea osoitteesta <a href="http://www.google.com/analytic...
Sivuilla käytetään myös Facebookin Pikseliä. Sillä seurataan esimerkiksi sitä, onko joku ostanut Facebook-mainoksen perusteella verkkokaupasta jotain.
Postituslistat
Jos annat meille sähköpostiosoitteesi, niin tallennamme sen. Emme muuta. Toki jos osoitteesi on mallia etunimi.sukunimi, niin saatamme arvata myös nimesi.
Postituslistojen tarkoituksena on kertoa palveluistamme sinulle ja markkinoida tuotteitamme. Tämä on juristien mukaan sallittua puuhaa, kunhan siitä on avoimesti kerrottu. Nyt on. Lisätietoja näistä jutuista löytää osoitteesta ico.org.uk.
Voit poistua postituslistaltamme milloin haluat. Sitä varten posteissamme on tähän soveltuva linkki. Ajoittain saatamme myös lähettää sinulle viestin selvittääksemme, luetaanko kyseistä sähköpostiosoitetta enää.
Sinun oikeutesi
Oikeus tietää ja korjata
Sinä voit pyytää meiltä tiedot, jotka olemme sinusta tallentaneet. Voit tarkistaa ne ja tarvittaessa pyytää korjaamaan niitä. Jos et tiedä, onko meillä sinusta jemmassa jotain tietoja, niin pistä meille viestiä ja kysy.
Oikeus vastustaa
Sinulla on oikeus pyytää meitä lopettamaan sinua koskevien tietojen käsittely. Tähän pyyntöön vastaaminen saattaa kestää jonkin aikaa, joten sinulla on joka tapauksessa oikeus pyytää meitä rajoittamaan käyttöä heti (katso alle).
Lopetamme tietojesi käsittelyn, jos katsomme, että sinun tarpeesi tietojen käsittelyn lopettamiseen on suurempi, kuin meidän tarpeemme jatkaa sitä. Joskus nimittäin miellä voi olla tarve jatkaa ainakin osan tiedoista käsittelyä pyynnöstäsi huolimatta. Jos näin on, niin me annamme sinulle perustelut. Esimerkiksi Suomen kirjanpitolaki ja arvonlisäverolaki saattavat vaatia meitä säilyttämään ostojasi koskevat tiedot tietyn aikaa. Ja kun verottaja vaatii, niin me totellaan.
Oikeus rajoittaa tietojen käyttöä
Voit pyytää meitä rajoittamaan tietojesi käyttöä,
- siksi aikaa, kun tarkistamme mielestäsi väärät tiedot.
- siksi aikaa, kun mietimme vastaustamme tekemääsi tietojenkäytön lopetuspyyntöön.
- jos tietojesi käsittely on jostain syystä laitonta, mutta haluat silti, että jatkamme tietojesi käsittelyä. Tämä voisi tapahtua vaikka silloin, kun olemme poistamassa tietojasi, mutta tarvitset aikaa niiden tallentamiseen toisaalle.
- jos me emme tarvitse enää tietojasi, mutta sinä tarvitset niitä omien oikeuksiesi puolustamiseksi oikeusteitse.
Oikeus tulla unohdetuksi
Yleensähän me ei haluta tulla unohdetuksi, mutta nettimaailmassa tämäkin on toisin. Sinä voit pyytää meitä unohtamaan sinut. Tämä tarkoittaa, että voit pyytää meitä tuhoamaan joko kaikki tai osan sinusta tallentamistamme tiedoista. Joissain tapauksissa meillä saattaa kuitenkin olla lakiin perustuva velvollisuus säilyttää ainakin osa tiedoista. Näissä tapauksissa kerromme sinulle asiasta ja perustelemme kantamme. Jos et ole samaa mieltä asiasta, niin voit valittaa tietosuojavaltuutetulle.
Oikeus valittaa
Voit jättää valituksen tietosuojavaltuutetulle, jos
- olet pyytänyt meitä rajoittamaan tietojesi käyttöä, mutta me emme ole suostuneet
- olet pyytänyt meitä unohtamaan sinut, mutta emme ole suostuneet
- mielestäsi tietojesi käsittely on muusta syystä laitonta.
Jos olet EU-kansalainen, niin voit jättää valituksen oman maasi tietosuojasta vastaavalla viranomaiselle. Koska olemme suomalainen yhtiö, niin voit jättää valituksen myös Suomen tietosuojavaltuutetulle. Ohjeet löydät tietosuojavaltuutetun sivulta https://tietosuoja.fi/.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 29.8.2019 alkaen.
Olfactory Oy
Työpajankatu 2a R1g
00580 HELSINKI
info@helsinginkahvipaahtimo.fi
www.helsinginkahvipaahtimo.fi
2777891-2
Helsingin Kahvipaahtimon verkkokaupasta löydät parhaat kahvit kotiin, työpaikalle tai vaikkapa ammattikeittöön. Tervetuloa ostoksille!
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Kuluttajaverkkokaupassa hinnat sisältävät arvonlisäveron. Yritysverkkokaupassa (B2B) hinnat näytetään arvonlisäverottomina ja niihin lisätään voimassa oleva arvonlisävero. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Helsingin Kahvipaahtimo yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Olfactory Oy
Työpajankatu 2a R1g
00580 HELSINKI
info@helsinginkahvipaahtimo.fi
www.helsinginkahvipaahtimo.fi
2777891-2
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Lähetämme toimituksia arkisin. Joskus kahvia ei ole tilaushetkellä varastossa, jolloin toimitamme kaikki tilatut kahvituotteet yhdellä kertaa seuraavana mahdollisena toimituspäivänä. Kahvi saavuttaa parhaan makunsa yleensä noin viikon kuluttua paahtamisesta. Suosittelemme siis, että annat kahvin levätä, jos se on viikkoa tuoreempaa. Joissakin kahveissa tämä aika on pidempi. Esimerkiksi meidän Blend No2 saavuttaa huippunsa 2-3 viikon kuluessa.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Peruuttamisoikeus ei koske avattuja elintarvikepakkauksia, kuten kahvipusseja. Avaamattoman kahvipakkauksen voi palauttaa.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset sekä alkuperäisestä toimituksesta että palautuksesta.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.